torsdag 21 april 2016

Homework week 17



Homework     week  17    Friday  29th    April      5A
Uppgifter:
1. Läs högt, flera gånger, sidan  64 - 66 i Happy  Year 5 för en vuxen därhemma.    Översätt texten till svenska.
 Lär dig uttala, förstå och stava följande engelska ord:
bad weather – dåligt väder
lettuce – sallad
being laughed at – att bli skrattad åt
ride a wave – rida på en våg
by myself – av mig själv
elder – äldre
dressed up – uppklädd
watch – titta på
being bored – vara uttråkad
dislike - motvilja
2.
     Ta fram din Engelska skrivbok och Hemskrivboken.
Översätt följande meningar till engelska:
1.   Pringle har skadat sin tass.
2.   Vi har träffat vår nya lärare.
3.   Den gamla damen tog en nyckel ur handväskan.
4.   Jag har alltid tyckt att fåglar är spännande.
5.   Jag är född i England.

 Lyssna till till den käcka  The Cat Song
OBS!!!!  Här slutar den obligatoriska läxan!!!        Lycka till!   Kerstin.

3.Extra:
        Har du nu tid och lust kan du översätta följande meningar:
6.   Jag tyckte hon såg trött ut.
7.   En brandbil kom och en brandman tog ned mig.
8.   Jag lämnade mitt hem när jag var ung.
9.   Vi visste att vi hade vunnit.
10.     Du har vuxit i sommar, sa mamma.
End of Homework - week 17

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar